måndag 6 april 2015

Brev från Monica Berg, 14 okt 2008

Del 36.

Skrivet av: monicaberg skrivet 14 Oktober 2008 kl. 17:51:45

Ulf!

Jag ringde dig, men måste ha noterat fel e-postadress. Kan du skicka den till mig; monicas.epost... Jag förstår inte Elin Blank. Varför avstå från att redogöra för Helénes förgiftning därför att det skulle bli för många expertvittnen? Är detta en orsak till att inte hela bilden - och rättvisa - skipas?

Naturligtvis har Helénes föräldrar all rätt att få reda på hur Heléne dog, framför allt eftersom nuläget antyder att det antingen handlade om olycksfall eller självmord, medan INGENTING tyder på att det handlade om något annat än mord. Olycksfall? Fånigt. 

Skulle Heléne först förgifta sig själv och sedan falla mot badkarskranen i en underlig vinkel - därför att hon varit klumpig och haft otur? Trams. Självmord. Ja, det må jag säga var ett sofistikerat självmord isf. Att först ta livet av sig genom att intravenöst, analt eller rektalt förgifta sig själv - och sedan falla mot en badkarskran på ett orealistiskt sätt. Det måste finnas enklare sätt att ta livet av sig. 

Jag vill gärna få kontakt med dig. Helénes dödsfall bör utredas på nytt, och den som mördat henne bör dömas för brottet. Om inte annat så för hennes anhörigas skull; föräldrar, barn och syskon. Mejla mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar